Covid-19 og digitale løsninger med Eventim

Covid-19 pandemien har skapt en hittil usett situasjon for live underholdningsbransjen. Og vi må dessverre leve med begrensninger en god stund framover. Eventim har flere digitale løsninger som kan hjelpe deg som arrangør, om det å hjelpe til med håndtering av utsatte eller avlyste arrangement, innsamling av kundedata fra besøkende eller salg av billetter / adgangskontroll i henhold til nødvendige avstandsregler.

Personlige billetter

Som arrangør skal du ha oversikt over hvem som er til stede på ditt arrangement, for å kunne bistå kommunen ved en eventuell senere smitteoppsporing. Istedenfor å lage en liste som må fylles ut på spillestedet, som kan skape kø og irritasjon ved inngangen, har Eventim en digital løsning med personlige billetter. Med denne løsningen kan du som arrangør samle inn obligatorisk kundeinformasjon per billett, ikke bare per bestilling. Dette kan være informasjon som navn, e-post, telefon osv.

Dette er et eksempel av personlige billetter hos Det Andre Teatret som ber om navn, e-post og fødselsdag per billett. Informasjonen legges inn online per billett som en del av kjøpsprosessen. Dette er en enkel måte for deg som arrangør å ha en komplett oversikt over hvem som skal delta på deres arrangement.

Personlige billetter var et viktig verktøy for blant annet Vidar Villas sommerturné som hadde behov for å vite alle som skulle være med på konsertene i henhold til smittervern.

Eventim har gode løsninger med eksempelvis personlige billetter som gjorde det enkelt for konsertstedene å ha kontroll på alle besøkende. Eventim var utrolig lette å jobbe med. Rask og god kundeservice, samt gode bidrag til markedsføring og promotering.» sier manager Chris Collings.

Les mer om Vidar Villas Sommerturné her.

Bekreftelser i kjøpsprosessen

I disse tider kan det være behov for deg som arrangør å få bekreftet spesifikke forhold fra billettkjøperen som gjelder besøket til ditt arrangement. Istedenfor å be om bekreftelser lokalt på spillestedet, er det mulig å kreve bekreftelse av tilleggsvilkår i kjøpsprosessen. Dette kan være eksempelvis:

  • Bekreftelse at man kun møter opp hvis man er frisk, uten covid-19 symptomer
  • Aksept at kontaktinformasjon blir formidlet videre til helsemyndighetene ved en eventuell smittesporing
  • Aksept om lokale tiltak, f.eks. at temperatur blir målt hos hver gjest før innslipp.

Du som arrangør kan bestemme tilleggsvilkårene som må bekreftes av billettkjøperen før fullføring av kjøpsprosessen.

Nummererte salkart med dynamisk setetildeling

For å ha kontroll på kapasitet og riktig avstandsregler, er et fleksibelt, nummerert salkart avgjørende for deg som arrangør. Eventim har gode salkart-løsninger hvor seter og/eller rader kan blokkeres etter deres behov. Skulle det være behov for å endre eller justere salkartet underveis, kan dette enkelt gjøres, også etter at et arrangement har gått i salg. Automatiske salkart-løsninger som åpner for dynamisk setetildeling og optimal kapasitetsutnyttelse er også mulig, med fast blokkering av seter til venstre og til høyre for valgte plasser.

Tidsbestemt adgang

Riktige avstandsregler gjelder ikke bare i selve salen, men også utenfor spillestedet og inngangspartiet. For å hindre store grupper med publikum som kommer samtidig, er det mulig å bruke Eventim sin tidsbestemte adgangsløsning for å definere adgangstidspunkter før et arrangement. Har du et arrangement som er åpent hele dagen, f.eks. en utstilling eller messe, kan tidsbestemt adgang være en god løsning for å kontrollere antall personer på ditt arrangement i henhold til kapasitetsbegrensningene.  

Refusjon til tilgodelapp

Dette å kunne refundere til tilgodelapp istedenfor tilbakebetaling av billettpengene er noe våre arrangører setter stor pris på i disse dager hvor det er mange arrangement som flyttes og avlyses. Billettkjøperen har da muligheten til å velge et annet arrangement i fremtiden istedenfor å be om tilbakebetaling. Refusjon til tilgodelapp er mulig for vårt billettsystem INHOUSE. En løsning for vårt billettsystem NET er under utvikling og forventes lansert nå til høsten.

Pay-per-view streaming plattform

Streaming har blitt en populær løsning for mange arrangører om dagen, på grunn av de strenge kapasitetsbegrensninger i forbindelse med Covid-19. Eventim har mange gode løsninger som arrangører kan ta i bruk for å selge billetter til streamet arrangement, både direktesendt arrangement og innspilte sendinger som kan ses senere på nett.

Giggea streaming-plattform
Pay-per-view streaming plattform

Les mer om streaming her.


**********

Eventim billettsystemer utvikles kontinuerlig etter markedets behov, også under Covid-19. Vårt mål er å hjelpe våre kunder med verktøyene som trenges for å håndtere denne utfordrende situasjonen – både med eksisterende løsninger og nyutviklede løsninger. Det kommer flere nyheter som vi vil lansere utover høsten. Ønsker du å høre mer om Eventim og hvordan vi kan hjelpe dere, er det bare å ta kontakt.

Skrevet av:
Marcia Titley
Adm. Dir.

Ditt billettsalg
Starter her

Legg til en kommentar og fortell oss hva du tenker!

Ny eventim logo for billettsystemer

Eventim Norge er en del av Eventim Scandinavia, en profesjonell billettdistributør i Skandinavia siden 2004. Vi har en sentral beliggenhet i Oslo sentrum, med lokale kontorer i Stockholm og København.  Eventim Scandinavia eies av CTS Eventim, Europas største billettering og liveunderholdningsfirma.