Jul i Tivoli reddet på målstreken med timeslot-løsning

Basert på erfaringene fra “Halloween i Tivoli” var det klart at der var behov for en løsning som kunne hjelpe med å kontrollere når gjestene skulle ankomme «Jul i Tivoli». Dette var avgjørende for å sikre sikkerheten til gjestene i køene foran inngangene, slik at antall gjester følger myndighetenes Covid-19-retningslinjer. En timeslot-løsning fra Billetlugen (Eventim i Danmark) skal vise seg å være nøkkelen til å løse denne oppgaven.

Jonas Buhl Gregersen, som er Tivolis IT- og forretningsutviklingsdirektør, ble satt i spissen for Tivolis team, som skulle finne en løsning på få dager. Det måtte være mulig for gjester å reservere plass til forhåndsdefinerte tider, og derved støtte en kontrollert antall gjester foran Hagens innganger.

Vi var i en virkelig kritisk situasjon rett før åpningen av «Jul i Tivoli», der vi måtte implementere en ny løsning på kort tid, slik at det tradisjonelle arrangementet kunne holdes på en trygg måte for våre mange gjester og ansatte. Derfor lette vi etter en løsning som skulle utvikles om få dager, og samtidig være så enkel som mulig for våre gjester å bruke.

Jonas Buhl Gregersen

Valget falt på Billetlugen

Etter en ultrakort «anbudsrunde» blant mulige leverandører falt valget på Billetlugen. Tivoli er allerede kunde hos Billetlugen og bruker billettsystemet EVENTIM.Inhouse som systemplattform for salg av billetter i Salene. Timeslot-løsningen er en standard funksjonalitet som brukes ofte til omvisninger, utstillinger og skolebesøk. Derfor var det enkelt og raskt for Billetlugen å opprette løsningen og løse Tivolis behov.

Les mer om billettsystemet EVENTIM.Inhouse

Billetlugen klarte å etablere en løsning på imponerende kort tid, som levde opp til våre ønsker om både brukervennlighet og pålitelighet. Løsningen er også designet for å matche vår visuelle identitet på Tivolis nettsted. Samtidig har vi fått ekstra støtte fra Billetlugen for adgangskontroll for å sikre at også denne delen fungerer bra.

Jonas Buhl Gregersen

Jens B. Arnesen, Adm. Dir. i Billetlugen, sier: ”Vi er både glade og stolte over at vi var i stand til å hjelpe Tivoli med å utvikle en optimalisert timeslot-løsning på så kort tid. Covid-19 har gitt alle i bransjen enorme utfordringer, og vi ser det som vår viktigste oppgave å hjelpe våre partnere å komme gjennom Corona-utfordringene så godt som mulig ”.

Les mer om våre covid-19 digitale løsninger.

Tivoli forventer over 500 000 gjester til «Jul i Tivoli», og avviklingen med timeslot-løsningen har generelt blitt mottatt positivt blant Havens gjester, som viser stor forståelse for at det er behov for ekstra planlegging for å sikre trygge rammer under Covid-19.

Som en medarbeider fra Tivoli sa i forbindelse med utviklingen av timeslot-løsning: «Da ble Julen reddet».

Prøv timeslot-løsningen her

*********

Vil du vite mer om timeslot-løsningen, ta gjerne kontakt!

Skrevet av:
Marcia Titley
Adm. Dir. Eventim Norge AS

Hold deg oppdatert med nyhetsbrev

* Felter må fylles inn

Legg til en kommentar og fortell oss hva du tenker!

Kom i gang Med Eventim

Ny eventim logo for billettsystemer

Eventim Norge er en del av Eventim Scandinavia, en profesjonell billettdistributør i Skandinavia siden 2004. Vi har en sentral beliggenhet i Oslo sentrum, med lokale kontorer i Stockholm og København.  Eventim Scandinavia eies av CTS Eventim, Europas største billettering og liveunderholdningsfirma.