Billettløsning for museer, utstillinger og opplevelsessentere

Publisert

For de fleste museer, utstillinger og opplevelsessentere er det avgjørende å ha en moderne og effektiv løsning for salg av billetter, varer, pakker, medlemskap og adgangskontroll. Med billettsystemet EVENTIM.Inhouse kan vi tilby stømløse kjøps- og besøksopplevelser, enkel håndtering av økonomifunksjoner, omfattende rapporteringsløsninger og adgangskontroll i verdensklasse.

Kort om EVENTIM.Inhouse

I over 20 år har EVENTIM.Inhouse vært et av Europas ledende billettsystemer for teatre, operahus, konserthus og museer. Flere enn 600 kulturinstitusjoner over hele Europa bruker den allsidige funksjonaliteten i INHOUSE til billettsalg online, salg av abonnement og medlemskap, på billettkontor og ved ulike utsalgssteder. Systemet leveres som “Software as a Service (SaaS)”, drives 24 timer, syv dager i uken med full support og overvåkning, og er et av markedets mest velfungerende og pålitelige billettsystemer.

Les mer om EVENTIM.Inhouse her

Slik kan vi støtte deres strategi!

1. Sømløs online kjøpsopplevelse med deres designprofil

INHOUSE har en white label webshop som lett kan tilpasses både designet og layout av deres hjemmeside og andre applikasjoner. Med INHOUSE vil kunden oppleve at hele kjøpsprosessen finner sted på deres hjemmeside når de kjøper billetter eller andre varer i webshop. En slik webshop med tilpasset URL forsterker deres merkevare og samtidig øker konverteringsraten sammenlignet med en overgang til en ekstern salgskanal, hvor mange velger å ikke fullføre kjøpsprosessen.

2. Digitale billetter

Våre e-billetter (PDF) og mobilbilletter kan skreddersys med deres design og profil. E-billetter er fullt fleksible og kan inkludere f.eks. informasjon om transport, servering eller reklameflater for sponsorer og tjenester. Til og med mobilbillettene kan tilpasses med deres egen design profil og kan lagres i Wallet appen.

3. Time-slots til kjøp av billetter og varer

Ved å bruke timeslots, kan man enkelt markedsføre og selge billetter til utstillinger, skolebesøk, omvisning m.m. som bruker tidsintervaller. Arrangementene opprettes med all nødvendig parameter, som navn, antall besøkende tillatt per tidsintervall, gjeldende datoer og billettyper. I løpet av 2021 vil det også være mulig å selge tilgang til varer i en begrenset tidsperiode. Disse mulighetene vil være veldig nyttige i forhold til f.eks. håndtering av audioguidere og verter på museer og utstillingsarenaer.

4. Nettbutikk / mersalg av varer og donasjoner

Med INHOUSE er det mulig å ha en dedikert nettbutikk i tillegg til billettsalg hvor det er mulig å selge diverse varer online og lokalt. Det kan være alt fra plakater, t-skjorter, og program til ulike serveringstilbud. Det er også mulig å tilby donasjoner med flere varianter som kan illustreres med bilder og tekst. Både varer og donasjoner kan anbefales under et billettkjøp eller kjøpes separat uten å kjøpe billett.

Moldejazz lanserer Jazzbutikk

5. Salg av faste og fleksible pakker

Med INHOUSE er det mulig å tilby et stort utvalg av både faste og fleksible pakker som selges online og lokalt. Her vil det være mulig f.eks. å bundle sammen billetter til flere utstillinger og/eller varer i en fast pakke eller la billettkjøperen selv velge innholdet.

6. Salg av årskort og medlemskap

Systemet gjør det også enkelt å håndtere årskort og medlemskap. Litt avhengig av ønsker og behov, kan man bl.a. tilby unike “log-in” sider for kundegrupper, gi tilgang til rabatterte priser og designe egne billetter eller medlemskort som kan skannes. Man kan enkelt kommunisere med kundegrupper ved å sende e-post direkte fra systemet, bl.a. med link og en oppfordring om å fornye medlemskapet sitt.

7. Integrert CRM løsning

Med vår integrerte CRM-løsning er det ikke behov for en ekstern leverandør. Administrer kundedatabasen deres og samle innsikt og analyser fra kjøpstrender, vaner og mønstre gjennom vår velprøvde ABC-analyse. Tilpassbare e-postmeldinger før og etter arrangement betyr at dere kan kommunisere med kundene deres rett før og etter et besøk.

8. Lokalt salg, selvbetjent salg og salg via tredjepart

Gruppebestillinger, ventelister, detaljert kundehistorikk, fakturering, betalingslinker, rask utsjekking og touch-screen teknologi er bare noen av funksjonalitetene som er tilgjengelige for lokale salgspersonell. Eventim kan også levere selvbetjente billettautomater med touch-screen grensesnitt skulle dette være ønskelig. INHOUSE gjør det også enkelt å selge billetter via andre distribusjonskanaler som turoperatører eller reisearrangører.

9. Rapportering og statistikk

Med omfattende rapporteringsmuligheter og statistikk i billettsystemet, kan man trekke både realtime data og historiske data, gjøre flere typer analyser og bli bedre kjent med deres besøkende. En dynamisk regnskapsinterface støtter koblinger mot diverse regnskapssystemer og gir dere stor fleksibilitet ved å analysere data. Denne integrasjonen er sertifisert av PwC.

10. Adgangskontroll

Eventim har en enkel og pålitelig adgangskontroll løsning som er fullt skalerbar for arrangementer av enhver størrelse og kan konfigureres for flere adganger og/eller områder. Via et samarbeid med Axess, en av verdens ledende produsenter av adgangskontroll systemer, kan vi også tilby mer avanserte bom/portløsninger med både faste og mobile skanningsstasjoner.

******

Om dere ikke er kunde hos Eventim, nysgjerrig eller ute etter å se på nye muligheter, ta kontakt med oss for en prat! Eventim kan være mye mer enn en billetteringsløsning, vi kan være deres totale billetteringspartner og hjelpe til med alt fra bransjens beste kundeservice til å være deres markedsføringspartner.

Skrevet av:
Marcia Titley
Adm. Dir.