Salg av billetter med Eventim. Nå ditt fulle potensiale!

Publisert

Bilde av en fysisk billett, salg av billetter med Eventim
Bilde av en fysisk billett, salg av billetter med Eventim

Dersom du skal organisere et arrangement er det sannsynligvis finansiert med salg av billetter. Selv om du tilbyr gratis billetter til ditt arrangement kan det være lurt å ha en billetteringspartner.

Et godt billettsystem som lar deg drive effektivt billettsalg er selve grunnpilaren til et suksessfullt arrangement. Vi har med nesten 30 års erfaring opparbeidet oss en omfattende kompetanse for tilrettelegging av salg av billetter. Denne kompetansen bruker vi til å hjelpe våre partnere i Norge og i resten av Europa til å maksimere sitt potensiale.

For å oppnå en god arrangementsopplevelse for sine gjester er det viktig å oppnå en tilstrekkelig kontantstrøm så kostnader tilknyttet arrangementet blir betalt. Dersom kapasiteten ikke blir møtt, og det blir halvfullt kan det bli vanskelig å holde arrangementet uten å kutte kostnader. Ved kostnadskutt kan man risikere å levere en dårligere opplevelse til sine publikum, som igjen kan føre til dårligere oppmøte ved neste arrangement. Det blir en negativ spiral. Derfor er det viktig å oppnå ønsket salg av billetter, noe vi som deres billetteringspartner vil hjelpe dere med.

Vi har lang erfaring med å tilrettelegge for salg av billetter fysisk, og på nett til større og mindre arrangementer. Alt fra lokale kor til Melodi Grand Prix og OL i Sotsji 2014 har fått hjelp av oss til å tilrettelegge for salg av billetter.

Vi tilrettelegger for salg av billetter på nett

Vi hjelper våre samarbeidspartnere med å oppnå salg av billetter gjennom våre etablerte digitale salgskanaler. Vår primære digitale salgskanal eventim.no oppnår over 90’000 besøkende per måned. Vi strever etter å fylle nettsiden med relevant og interessant innhold for hver besøkende ved å gjøre den personlig. Vi bruker geografisk, demografisk og sjangerbasert informasjon slik at deres arrangement blir synlige til de riktige målgruppene. For å oppnå ekstra synlighet på vår digitale salgskanal kan vi blant annet tilby ekstra synlighet i form av banner-annonse, wallpaper, og topp-slider.

Dersom du skal holde et arrangement med en stor kapasitet, kan vi hvis ønskelig selge billetter til arrangementet på våre svenske og danske digitale salgskanaler. Dette vil åpne for å nå ut til en større målgruppe. Dette kan være spesielt relevant dersom din definerte målgruppe i Norge ikke samsvarer med ønsket kapasitet.

Salg av billetter på flere salgskanaler

Selv om 98% av nordmenn er på nett, så er det mange som av ulike årsaker ønsker å kjøpe billetter gjennom andre kanaler enn kun vår egen digitale salgskanal. Dette har vi selvfølgelig full forståelse for, og vi tilrettelegger etter beste evne for å være tilstede i de salgskanalene der personer ønsker å kjøpe billetter.

Pr i dag har vi etablerte utsalgssteder spredt rundt om i Norge der dine publikummere kan kjøpe billetter. I tillegg til utsalgssteder er vi svært fleksible når det kommer til å integrere salg av billetter gjennom vårt system opp mot dine eksisterende og planlagte løsninger.

Salg av billetter gjennom våre systemer kan til og med foregå på din egen Facebook- eller nettside. Dersom det er ønskelig kan du også selge billetter på dine egne utsalgssteder eller lokalt i døren.

Dersom du er usikker på hvilke salgskanaler som vil være mest gunstig for deg, ditt arrangement og dine publikummere kan vi bistå med vår kompetanse. Vi kan hjelpe deg med å oppnå kundeinnsikt så det kommer frem hvilke salgskanaler som kan være de mest gunstige, rettet mot dine respektive målgrupper.

Se også vårt innlegg om billettsalg på nett

Våre systemer og sikkerhet for salg av billetter

Skanner for å verifisere billetter, salg av billetter
På bildet kan du se noen av scannerne som brukes for å verifisere billetter og drive adgangskontroll

Vi vet at oppetid, effektivitet og kraftig ytelse er noe av det viktigste arrangører ser etter når de skal velge en billeteringspartner. Derfor har vi investert i kraftige og robuste servere. Dette synes vi er svært viktig, ettersom det er serverne som fasiliterer salg av billetter.

Våre servere kan håndtere en veldig stor pågang, og vi har tidligere håndtert 30 millioner henvendelser på mindre enn 30 minutter. Våre servere kan håndtere hele 3000 unike forespørsler per sekund, dette utgjør hele 180’000 forespørsler per minutt.

Serverne våre har blitt testet under høy påkjenning, og har bestått alle utfordringene de har stått overfor. Serverne våres har blant annet fasilitetert salg av billetter for store internasjonale og nasjonale arrangementer. Vi har hjulpet arrangementer som OL i Sotsji 2014, OL i Rio 2016 og Melodi Grand Prix. Dette gjør at våre servere trygt kan håndtere salg av billetter for selv de største og mest ambisiøse arrangementene.

Våre billetter har gode sikkerhetsmekanismer på plass for å forhindre falsifisering. Våre digitale og fysiske billetter er blant annet utstyrt med QR, Barcode eller en unik kombinasjon av tall. Vi har blant annet en iOS og Android applikasjon til smarttelefoner som kan brukes til å skanne billettene i døren. Dine vektere eller ansatte vil bli utstyrt med skannere så de kan drive effektiv og sikker adgangskontroll. Vi er frempå når det kommer til å adoptere ny teknologi. Derfor støtter vi blant annet RFID mobilbilletter som kan bli autentifisert med NFC (nærfeltsteknologi).

Les mer om våre billettsystemer

Vårt kundeservice, ditt kundeservice

Å drive et eget kundeservice for å håndtere henvendelser knyttet til salg av billetter kan være svært dyrt. Derfor tilbyr vi alle våre samarbeidspartneres publikummere muligheten å benytte vårt kundeservice til å foreta kjøp av billetter per telefon. Vårt profesjonelle og serviceinnstilte kundeservice står parate til å besvare henvendelser angående billettsalg og hjelpe deres publikum.

Markedsføring, analysering og rapportering

Våre systemer kan gjøre mer enn kun å fasilitere salg av billetter. I tillegg til salg av billetter kan våre systemer bistå med blant annet kundeanalysering og generering av gode og innholdsrike rapporter. Etterhvert som du oppnår salg av billetter, vil systemene våre kunne inndele dine publikummere etter geografiske og demografiske kriterier. Dette gir gode forutsetninger for å tilrettelegge markedsføringen etter dine målgrupper.

Du vil også få gode indikasjoner på ditt billettsalg og hvorvidt alt går etter planen.

Demografisk verktøy for salg av billetter
Utsnitt av vårt analseverktøy. Her ser man oversikt over hvor mange som har kjøpt billetter sortert etter alder.

Vi har god kompetanse innenfor digital markedsføring og vil gjerne hjelpe deg som deres markedsføringspartner. Det kan være kampanjer for å selge billetter, men også kampanjer for å samle inn nyhetsbrev tillatelser eller skaffe flere followers på sosiale medier. Videre kan vi også bistå med SEO. Les om hva søkemotoroptimalisering (SEO) er her.

Facebook er fremdeles en god kanal til å treffe potensielle billettkjøpere. Vi kan hjelpe deg sette opp dine kampanjer, sette opp «audiences» slik at du treffer de riktige målgruppene og med remarketing treffe de som tidligere har vist en interesse for dine arrangement. Vi kan hjelpe deg sette opp programmatic kampampjer og også gå mot spesifikke kunder basert på deres søkehistorikk og/eller interesser.

Dersom det er noe du lurer på angående salg av billetter eller våre tjenester, ta gjerne kontakt med oss!